Giriş Formu






Kayıp Parola?
Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

Son Yorumlanan Haberler

Bugünkü Falınız

Bugünkü Burcunuz
Muzik100
Orhan Gencebay turp gibi... PDF Yazdır E-posta

Orhan Gencebay, hakkında çıkan ‘apar topar hastaneye kaldırıldı’ haberlerini yalanlandı.

Her sene yaptırdığı check-up için hastaneye gittiğini söyleyen Gencebay, “Çok iyiyim, hiçbir şeyim yok. Turp gibiyim. Bu haberler nereden çıkıyor anlamıyorum” diye konuştu. Bu haberlerin kendisini çok üzdüğünü belirten usta sanatçı, şöyle devam etti: “Benimle ilgili sürekli böyle asılsız haberler yapılıyor. Bu beni çok üzüyor. Beni sevenler de bu haberlerden dolayı çok üzülüyor. İnsanların gözünde hastalık hastası bir adam oldum.”

Kaynak : Türkiye Gazetesi 10-01-2010

 

 

Yorumlar
Yeni EkleAra
CaKiRYaR   | IP:85.102.178.xxx | 2010-01-10 17:06:47
oh beeeeee!!!!! ne kadar üzülmüştüm varya!
çok şükür iyi he harika bir haber!
şöför   | IP:78.167.156.xxx | 2010-01-10 23:02:10
vallahi içim rahatladı.artık bu gece rahatça uyuyabilirim demek ki.baba kale gibidir zaten...çok şükür ohh.
AYSEL KEME - O ADAM GİBİ KRALDIR ONA BİRŞEY   | IP:88.232.128.xxx | 2010-01-11 11:34:17
ORHAN GENCEBAY YALAN SÖYLEMEZ
alev - seni sevmiyen ölsün baba   | IP:88.243.219.xxx | 2010-01-11 15:08:26
inanmamıştım saten .seni hersaman seviyoruz ve sevecegiz sana hersaman dualarımız senin allahım sana sağlık ve uzun ömür versin ve sevindim orhan baba senin şarkılarınla büyüdüm hala senin şarkıların la yaşıyorum.ken dine iyi bak baba
Anonim - [S]ENNN   | IP:78.187.86.xxx | 2010-01-13 17:32:53
SEVGİLİ ORHAN GENCEBAY BEYFENDİ; ŞARTLAR NE OLURSA OLSUNNN,SİZİ HEP SEVECEĞİM SEVGİLİ SU ARKADAŞIMIN HESAP... Hatta ayıptır söylemesi: ŞARTLAR NE OLURSA OLSUN VE HATTA GÜNÜMÜZDE, ANLIK ZEVKLERE DÖNÜŞEN GÜNÜBİRLİK aşklara İNAT SİZE DAİMA AŞIK KALACAĞIM... (Allah tan gözlüklerim var da cinsiyetim belli olmuyo mu desem) Sevgiler her sevene...
Bir garip samet   | IP:81.215.60.xxx | 2010-01-17 15:51:49
Sev gönlünce yaşa...
TEO - röportaj   | IP:85.99.153.xxx | 2010-01-17 19:36:21
sabah gazetesi röportaj 17.01.2010 - 18/01/2010 02:34
Orhan Gencebay kuzeyde, güneyde, doğuda, batıda, her yerde... Reklamfilminde oynadığı GSM şirketi de öyleymiş, bu ortak nokta sebebiyle,Gencebay şirketin yeni yüzü oldu. En jilet haliyle onu billboardlarda,ekranlarda görüyoruz. Biz de Gencebay'la buluştuk, CERN deneyindenkontör gençliğine, Hülya Avşar'dan İbrahim Tatlıses'e onunla derin birsohbet yaptık


Bu ülke Türk Orhan kadar Kürt İbrahim'in de...

Özlü söz söz konusu olunca, realist romantik Orhan Baba, bir neviMustafa Kemal Paşa. "Başarılı olursanız mutlu olamazsınız amamutluysanız başarılısınızdır," bu özlü sözlere verilecek örneklerdenyalnızca biri. Bunun gibi niceleri var. Söyleşi boyunca amatör tarihçi,amatör astrofizikçi Orhan Gencebay epey şaşırtıyor bizi. Yalnız,başlamadan önce, kendi tabiriyle 'birinci derecede korsana karşı birinsan' olarak, birinci derece korsan merkezi interneti neden övdüğünüanlamayan gönül dostlarına bir açıklama yapmak istiyor. İnternetinesasen harika bir şey olduğunu, insanların yasal müzik indireceklerisiteleri keşfetmeleri gerektiğini anlatıyor. MÜ-YAP'ın öncülüğündekurulan dijital platformdaki 12 bin eserin, yüz binlerce olacağı günleriçin çalıştıklarını... Bu açıklama sonrası, küçüklü büyüklü, üç telli,çok telli ve de çok değerli bir sürü saz arasında, alıyoruz elimizesazı...

- Korsana karşı olduğunuzu her daim dile getiriyorsunuz ama pek çokgenç, tırnak içi 'anarşist' bir tavırla, sanat paylaşıma açık olsun,ücretsiz olsun istiyor.

- Gerçek anarşist saygılıdır, daha iyi olmaya özlemle tepkisiniortaya koyar. Neyin yasal olup neyin olmadığını, telifin, insanhaklarının ne olduğunu yeterince bilmedikleri için öyle.Politikacılarımız da, hukukçumuz da, mürekkep yalayan pek çok insan dabilmiyor. Bilseler yapmazlar diye düşünüyorum. Bizim gençlerimiz doğru,dürüst insanlar. Okuldan, aileden öğreniyorlar iyiliği. Fakat insanlarda bilmedikleri bir şeyi öğretemiyor. Patent yeni bir olay bizimülkemizde. Gelişmiş ülkeler bunu yapmış. Bizler de yapacağız.

Gerçek anarşiste saygı duyarım

- Biz ne zaman gelişmiş ülkeler sınıfına gireriz sizce?
- Anlattıkça ve sizler de yazdıkça. Anarşiyi katiyenkarıştırmayalım buraya. Gerçek anarşiste saygı duyarım. Zaten anarşivarsa, olumsuz bir şeyler olduğu için vardır.

- Son günlerde pek çok olumsuz şey oluyor memlekette. Mesela Edirne'deki linç olayı.

- Türkiye'de büyük bir kargaşa var. Hasbelkader yaşıyoruz bunu.Yaşamamız da gerekiyordu belki. Bazı hak ve hukukları yerinegetirmediğimiz için... Türkiye Cumhuriyeti devletinde dil, din, cins,ırk ayrımı yoktur.

- Bazı kafalar çok uçlarda düşünebiliyor ama. Mesela internettehakkınızda yazılanları okurken şöyle bir şeye denk geldim; "İbrahimTatlıses Kürt olduğu için yasal olmayan işlere bulaşıyor. OrhanGencebay Türk olduğu için efendi bir adam..."

- Ben böyle bir yazıya çok üzüldüm. Çok çirkin bir olay. Böyle birayrım olamaz. Bu ülke İbrahim'in de, benim de. Kimse kimsenin önündedeğil. Mümkün mü? İbrahim benim kardeşim. Neyse ki o kafa yapısındakiinsanlar az. Çoğunluk öyle değil. Türkiye Cumhuriyeti güçlü birdevlettir. Sağduyumuz güçlüdür, bunları aşarız biz. Bu ülke bölünmez.Bazı yanlışlıkların düzelmesi gerekiyordu Alevilik olayı gibi. Romanolayına hayret ettim. O nereden çıktı? Birileri gizli bir yerlerdeortalığı karıştırmak istiyor. Benim ricam medyaya. Bunlara son derecedikkat edelim. En basit münferit bir olay dahi manşetlere taşınıyor.Bütün Türkiye öyleymiş gibi görünüyor. O zaman insanlar galeyanageliyor. Bunların da üstesinden geliriz ama niye olsun?

- Gizli bir yerlerde ortalığı karıştıran birileri derken kimlerden bahsediyorsunuz?

- Bizim iki yakamızın bir araya gelmesini istemeyenlerden. Şu veyabu demiyorum. Mesela ben herkesi seviyorum, düşmanım yok. Amabilmediklerim olabilir. O kişi benim aleyhimde çalışabilir. Ancak banazarar verdiği zaman sorguladığımda karşıma çıkar ve görebilirim. Sonzarar da Kervan Müzik'e giren hırsız olmuş. Duvardaki LCD gitmişmesela. Hırsızlık şu son 10 yılda oluşmuş bir olay değil. Tarih boyuvar olan bir olay ama keşke olmasa.

Hatasız kul olmaz ki

- Yine Orhan Baba olduğunuz için saygı duymuş ama hırsız. Sazları, anfileri falan almamış.

- Saygı duyarlar. Hırsızlar da beni sever. Haram bir zemin üzerineyasal bir şey oluşturulamaz. Katiyen hırsızlık yapmalarını istemem amainsanız. İnsan olduğumuz için... "Yaradılanı yaratandan ötürü severim,"demiş peygamber. Ben de aynı şeyi söylüyorum; "Hatasız kul olmaz."

- Bu hırsızı affeder misiniz peki?

- Bir daha yapmamak üzere tövbe ederse affedebilirim.

Öteki Ergenekon'la işimiz yoktur
- Bu sene çıkacak yeni albümünüzde Diriliş diye bir parça var. Adı Ergenekon'ken Diriliş olmuş. Niye öyle oldu?
- Asıl adı Ergenekon'du evet. Ergenekon,biliyorsunuz, atalarımızın en büyük destanı. Öteki Ergenekon'la işimizyok. O isim o davaya niye kondu bilmiyorum ama tarihimizin en güzelköşesini süsleyen bir destanımızdır Ergenekon.

- Bütün bir Ergenekon süreci sürreal bir film gibi adeta. Siz nasıl bakıyorsunuz?
- Bilmediğimiz için ahkam kesmenin de gereği yok ama çok saygınbazı insanların oralarda yargılanması son derece üzüyor insanı. Hukukauygun mu değil mi, neler var da ne oluyor bilmiyoruz ve çok üzülüyorumtabii. Bir an evvel neticelenmesini istiyoruz.

- Bülent Ersoy "Oğlum olursa askere göndermem," demişti. Katılıyor musunuz?
- O hususta Bülent Hanım'ın yanlış anlaşıldığı kanaatindeyim. "BuIrak olayları gibi tamamen siyasal bir şey ise şayet göndermem," dedi."Bu siyasi bir olaydır," dedi. Bu siyasi olay içinde çocuklarımızölüyor demek istedi. Tam ortaya çıkmadı o. Bülent Ersoy da insanlarınölmesine benim gibi karşı. Politikanın kurbanı olarak evladınınölmesini istemiyor ama topyekün bir ülke, vatan savaşı olduğu zaman onakarşı çıkacak bir insan değil. Böyle bir şey olmaz zaten. Allah dagöstermesin.

Orhan Pamuk'la Nobel yemeğindeyken...
- Orhan Pamuk'un Nobel yemeğine Sevim Hanım'la birlikte davetliydiniz. Okur musunuz kitaplarını?
- Sağ olsun, davet etti, biz de gittik. Arada bir okuduklarım da vardı. Kendine has birisi o da.

- Ona da "Türkiye'de 30 bin Kürt 1 milyon Ermeni öldürüldü," dediği için yüklendiler çok.
- Birçok şey söyleniyor bu konuda. Ne kadarı doğru, ne kadarıyanlış bilemiyorum. Takip etmedim. Bence Ermeni olaylarını tarihebırakmak daha doğru tabii, şimdi zaten o doğrultuda bakılıyor. Benimatalarım soykırım yapmamıştır diye düşünüyorum. Türk kültürü diye birkültür vardır 'Ne Mutlu Türküm Diyene'nin içinde. Tarihte Türkler çokyere gitmiş. Ama ben Türküm diyen o kadar kişi var ki. Irk olarak Türkdeğil tarihte ama onu benimsemiş, o felsefeyi. Demek ki Türklük birzamanlar bir felsefeydi, din gibi. Nasıl kapitalizm, sosyalizm var öylebir felsefeydi. Onlara da Alaturka deniyordu. Tarihte böyle insanlar davar. Benim buna inanan atalarım Tanrı misafiri diye evinin kapısınıaçıyor, ekmeğinin yarısını veriyorsa tarihte, bu harika bir şeydir.Hangi kültürde var bu?

Biz de artık tüketici toplumu olduk
- Kendi kendimizin kıymetini bilseydik siz de Bob Dylan gibi uluslararası bir sanatçı olabilirdiniz.
- Kesinlikle, belki daha öteye bile giderdik. Sadece kendim içinsöylemiyorum. Ülkemizde son derece değerli müzisyenler var. Dünyadatanınması ayrı bir şey. Sunumla ilgili. Müzikaliteyle değil,pazarlamayla ilgili.

- Pazarlama demişken, her yer Turkcell, Vodafone... Tuhaf bir kontör gençliği oluştu.
- 80'lerden sonra tüketici toplumu olmaya yönlendirildi dünya, bizde onun içindeyiz. Her hizmeti güçlü şirket-devletler sunuyor. Bukolaylığı gören insan birtakım zahmetlere katlanmıyor. Çok da çabuktüketiyor. Eskiden bir kitabı bulmak zordu, ondan sonra başka birkitabın aşkına düşmek vardı. Şimdi görsellik var. Bir görüntü birkitaba bedel. Ama her şeye rağmen tüm bunlar iç içe yaşanıyor. Ogençlerin çoğu birçok değerleri biliyor da, daha emeksiz yaşama istemi,bir an evvel köşeyi dönme arzusu var. Çünkü sanallık var. Bu sanallıkçok önemli. Kriz de bu sanallıktan kaynaklanmıştır. İnternetteki hertürlü oyun , öyle bir cezbediyor ki insanı. İnsan öldürmek internettenormal bir şey ama gerçekte korkunç bir şey. Bu oyunlardaki görünümbeni rahatsız ediyor. İnternette çok zengin olmak da var. İnsanlarsanki kolay elde ediliyormuş imasını çocukken alıyorlar böyle oluncasanki. Gerçek hayatta kolay olmadığını görünce orada bir bocalayabilirmi diye düşünüyorum. Gerçek hayat farklı.

- Bazı sevenleriniz sizi yakıştıramıyorlar reklamlara. "Orhan Baba'nın ne işi var oralarda!" diyorlar.
- Onu ben de düşündüm. Doğru söylüyorlar. 70'lerde araba reklamıgelmişti. "Yapmam," dedim, sanatçı reklam yapmaz. 80'de, 90'da dageldi. Sonra baktım ki bütün dünyada sanatçılar da yapıyor. Bunu doğrudürüst yaparsan ne mahsuru var dedim. Zaten nadiren yaptım. Buikincisi.

- Hayranlarınız Popstar'da jürilik yaptınız diye de çok sitem etti.
- Ben de önce onlar gibi düşündüm ama bir iki ay sonra değiştim.Bazı bilgileri ben anlatmazsam kim anlatacak, nerede anlatacak?Belgesel yapsak kaç kişi izler? Ama Popstar gibi sevilen bir programda böyle bir imkân varken anlatabilirim dedim ve rahatladım.



Omzuma bir aslan dövmesi yaptırabilirdim



- Bizi tanımlarken "Türküz" dediniz hep. Son dönemlerde "Türkiyeli mi demeliyiz?'i tartışıyoruz.
- Türküz, bir kültür şemsiyesi olarak kullanacağımız bir tanımdır.Irkla alakası yoktur. O zaman İngilize İngilizli mi demek lazım.
- İngiltereli demek lazım. Böyle bir şey olur mu A...
TEO - röportajın devamı   | IP:85.99.153.xxx | 2010-01-17 19:39:56
röportajın devamı
Omzuma bir aslan dövmesi yaptırabilirdim



- Bizi tanımlarken "Türküz" dediniz hep. Son dönemlerde "Türkiyeli mi demeliyiz?'i tartışıyoruz.
- Türküz, bir kültür şemsiyesi olarak kullanacağımız bir tanımdır.Irkla alakası yoktur. O zaman İngilize İngilizli mi demek lazım.
- İngiltereli demek lazım. Böyle bir şey olur mu Allah aşkına? ABDderseniz olur. Orası sonradan oluşan bir ülke. Ayrıca eyaletlerdenoluşuyor. Çok farklı bir yapı. Ona ABD'li dersiniz. Oylama yapılmışorada, hangi dili konuşalım diye. En sonunda İngilizce Almancaya yüzde51'le galip gelmiş. Yoksa Almanca konuşulacak. Biz Türkiye'ninyapısının böyle olmadığını bilmiyoruz, Türkiye'nin gerçek yapısını dabilmiyoruz. Türkiye Cumhuriyeti bir kültür şemsiyesidir. Irkla alakasıyok bunun da. Ne diyeceğiz? Türkiye Cumhuriyeti devletine Çerkez denir,Abaza denir, Kürt denir, Arap denir. Bu başlıkların hepsi bizimkardeşlerimiz. Bu isim, bu devlet kurulurken hep beraber konmuş. Baştaatalarımız koymuş bunu. Güzel güzel birkaç nesildir gelen başlığıdeğiştirmeye kalkmak olmaz. Bunu isteyenlerin kimler olduğuna bakmaklazım. Birileri iki yakamız bir araya gelmesin diye mi düşünüyorbunları?
- "Anarşistim" diyorsunuz ama böyle devletçi bir anarşist olur mu?
- Devletime saygılı ama. Zamanında çok önemli sözler söyledim; "Batsınbu dünya" dedim, "Kula kulluk edene yazıklar olsun" dedim. "Ben miyarattım derdi ızdırabı, düzen bozulmuşsa ben mi yarattım?" dedim.Tepkimi koydum. Bu da bir anarşistliktir tabii ki. Ama devletimiseviyorum.
- Batsın Bu Dünya demişken, küçük oğlunuzun koluna "Batsın bu dünya" dövmesi yaptıracağını okumuştum. Yaptırdı mı?
- Yaptırdı. - Siz ister miydiniz bir dövme? - İsterim yaptırmak amabilmem neden yaptırmadım. Şu omzuma bir aslan dövmesi yaptırabilirdimmesela.
Başarıdan mutlu olunmaz ama mutluysanız başarılısınızdır
- Berhudar olalım özetle... Bu deyim çok özdeşleşmiş sizinle. Vodafone reklamında da kullanıyorsunuz.
- Anlamı 'Allah'a emanet ol'dur. Ve mutlu ol, sağlıklı ol... Güzelolan ne varsa o deyimin içinde vardır. Babamın babası Hüseyin dedemdenöğrendim ben de. Ülke için çok savaşmıştı, gaziydi. Çok severdim. Birsürü kurşun yarası vardı. Bastonuyla yürürdü. Bir şey olduğunda"Berhudar ol!" derdi. Çocukluğumdan beri bende yer etmiş.

- Mutlu olmak da zor böyle bir dönemde. Kriz, işsizlik...
- Allah beterinden saklasın. Mutluluğu tarif edin desem tam tarifedemeyebilirsiniz. Şu anda iyiyseniz mutlusunuz demektir. Mutluluk enbüyük başarıdır. Yeni albümde bir eser var; "Mutluluklar aşk ister,sevgi ister, yürek ister, gayret dostum, cesaretini mutluluk içingöster. Hadi dostum, cesaretini mutluluk için göster," diyorum. Bizcesaretimizi birine kafa tutarken değerlendiriyoruz. Son derece yanlış.Başarılı olursanız mutlu olamazsınız ama mutluysanız başarılısınızdır.Mutlu olmak için önce kendinizi yenmelisiniz.

- Sizin için Orhan Gencebay fan sitelerinde 'realist romantik' yazıyor.
- Evet hem gerçekçi hem de romantik. Benim mesajlarımı anlayabilen,kavrayabilen gönül dostları mutlaka öyle olur zaten. Çok hayalcideğildir. Bilir ki hayalin karşısında gerçek de vardır. Dengelemelibunu.

- Ve sizi "Alt orta sınıf emekçilerin ve proleteryanın umutsuzaşklarının tercümanı, yüce şahsiyet" diye tanımlıyorlar. Bu durum birazdeğişti mi artık sizce?
- Bir zamanlar varoşların insanı olarak tanımlandık. Ben hep şunusordum; "Türkiye'nin çoğunluğunun ne olduğunu biliyor musun?"İstanbul'da insanımızın yüzde 70'i o dolmuşlara, minibüslere bineninsanlar. Ya gariban, ya orta direk diye tanımlamak lazım. Ekonomikdurumu öyle diye onun kafası çalışmıyor değil ki. Onların arasındacanavar gibi filozoflar var.

CERN deneylerini dört gözle bekliyorum
- Sizi üç boyutlu bir filmde görürüz belki gelecekte...
- Esas hologram sistemi çok enterasan. 50-60 yıl öncesinden bulunanbir sistem ama çok pahalıdır, olmaz. O teknoloji ekonomik bir halegelse, her şey altüst olur. O zaman bu teknoloji yatırımları ne olacak?Projeksiyonu söylüyorum.

- Şu anda olsaydı nereye ışınlanmak isterdiniz?
- Dünyanın her tarafına. Ben uzaya da meraklı biri olduğum için. Amatör astrofizikçiyim, uzayı gezmek isterdim.

- Virgin Atlantic şirketi öyle bir imkân sunuyor galiba insanlara; Ay'a seyahat...
- Hikâye, daha öyle bir şey yok. Ay olabilir ayrıca. Ay bir şey değil.

- Mars'a taktılar son zamanda. Dünya bitince Mars'a yerleşilecek!
- Bazı bulgular var işte. Dünya bir gün dayanmaz hale gelebilirsebaşka bir dünya bulabilmek mümkün mü? Şu anda dünyanın yapısına enuygun görünen Mars. Mars'ta kanalların olduğu söyleniyor. Su kanalları,buzullar olduğu ifade ediliyor. Su varsa hayat vardır. Bizim bildiğimizhayat anlamına gelmez bu. Belki yüzlerce milyon yıl gerekir. Kolaydeğildir hayat var demek. Biz daha güneş sistemi içindeki sistemleribulamadık ki.

- CERN deneyiyle pek çok şey değişir belki.
- Dört gözle beklediğimiz bir proje. Bakalım ne çıkacak. Ya herşeyi sileceğiz yeni baştan başlayacağız ya da insanlığa çok büyükkatkısı olan veriler elde edilecek oradan.

- Varoluş sırrı çözülürse, biter mi her şey acaba?
- Hayır hayır. Bilgi yaradanın bilgisidir, mutlaktır, tekdir. Tekde yaradandır. Bilginin özü tektir. O özü yakalamak kolay değildir.Burada onu, daha doğrusu kırıntısını yakalamaya çalışıyoruz. İşte BingBang test ediliyor, bakalım. Bunlar hiçbir zaman farklı duygularvermesin. Korkulacak şeyler değil.

- Uzaylılara inanır mısınız?
- Mümkündür. Yalnız biz mi varız bu evrende? Ayrıca bir şeysöyleyeyim, amatör tarihçiyimdir de aynı zamanda, Hun Türklerikozmostan geldiklerine inanırlar. On denir buna, bu başka birgezegenden geldik kavramıyla ilgilidir. Ra'larda Mısır'da bu şekildeifade ederler ama asıl anlatan Hun Türkleridir. Biz bunları bilmiyoruz.Efsaneler vardır.

- Bazı bilimciler etik sebebiyle klonlamaya vs. karşılar. Bir insanyaratırsak, Tanrı inancı sarsılır diye düşününler de var. Nediyorsunuz?
- Son derece yanlış. Bu, olaylara küçük bakmak anlamına gelir. Obilgiler insanın aklıyla oluşturulur ama insanı yaradan Yaradan'dır. Oinsan bunu yapmakla yaratana ne karşı gelebilir, ne saygısızlıkyapabilir. Tam tersi ne kadar bilirse, o kadar yakın olur. Bundan zararveriyorsa uzaklaşılır ama her şeyin zarar veren yönü vardır.

Vietnam olayı da yanlıştı, Gazze işgali de
Batsın Bu Dünya'yı Gazze için söylediğinizi okudum bir gazetede.
- Gazze'de büyük yanlışlıklar yapılıyor, tepkimiz var tabii. YalnızGazze değil, Vietnam olayı da yanlıştı. Irak'ta, Afganistan'da olanlarda. - Başbakanın Davos'ta "One minute" deyişinin üzerinden de bir yılgeçti.
- Başbakanın tavrı isabetliydi. Modaratörün yapmış olduğu yanlışlıktandolayı doğan bir olguydu o. Partili falan değilim ama hak, hukuk var.Bizim ülkemizin başbakanı sonuçta, saygı duyarım. Başbakanlık da çokzor bir şey. Bazıları yaptığını şövalyelik olarak düşündü ama ben öyledüşünmedim. Bizler bazı değerlerimizi yitirmedik de, suskun kalıyordukbazı konularda. Bu benim de ağırıma gidiyor. O çuval geçirme meseleside ağırıma gitti.
- Niye suskun kalıyoruz sizce, kendi değerlerimize sahip çıkamıyoruz?
- Yeni yeni tanıyoruz kendimizi. O da Cumhuriyet döneminden beri. Dahaevvel imparatorun kullarıydık, ümmetçiydik. Halbuki biz yalnız,Yaradan'ın kulu olabiliriz diye inanıyoruz. O dönem bitti ama bitelidört beş nesil oldu. Henüz bazı değerleri kavrayabilmiş değiliz. Dahayeni kurtuluyoruz oradan.

Feminizm erkeği ezmek değildir
- Frankenstein ve canavarı misali, yarattığımız insan bize zarar verirse?
- Bunlar fantezi. Ona kalırsa, savaşlar var. Avrupa'nın göbeğinde300 bin insan öldü, Bosna'da 1 milyon insan öldü, Irak'ta... Bunlarvarken, bunlar konuşulur mu? Tüm bunlar olurken koyun Dolly'e kızmaknedir? Hz. Havva diyorlar ya, Hz. Adem'in kaburga kemiğindenyaratılmıştır diye. Koyun Dollyy'den sonra inanmaya başladım. Niyeolmasın...

- Feministler kızar size şimdi. "Ne münasebet, kadın erkekten yapılmış olsun," diye
- Onu da yanlış anlıyorlar. Feminizm demek erkeğin üzerine basmakdeğil ki. Burada biz bir efsaneyi söylüyoruz. Erkeğin kadına üstünlüğüdiye bir şey yok. İkisi de bir bütünün parçalarıdır. Kimse kimseninönünde değildir. Kadın çocuk doğurmaktan vazgeçerse, belli nedenlerharicinde, o zaman insan olmaz. Hayat biter.

- Türkiye'de de nüfus azalıyormuş zaten son araştırmalara göre. Avrupa gibi oluyoruz biz de.
- Ekonomik durumlar buna mecbur ediyor. Kadın erkek bir arayagelirse insan var. Buna engel mi olacaklar? İnsan neslinin devamıkadınla erkeğin anlaşmasıyla, birlikteliğiyle oluyor. Anne babasevgileriyle sahip çıkarlar o çocuğa. Sahip çıkılmazsa, doğurup birkenara atarlarsa ne olur, Bedrettin gibi olur. Beş yaşında yavrucukkomadan yeni çıktı. Dilendiriyorlarmış çocuğu. Nedir bu, korkunç birşey.

- Zengin insanlar çocuk doğurmuyorlar ki çok. Tam tersi, imkânı olmayan aileler doğuruyor.
- Dünyanın doğal kaynakları eriyor. İklimler bozuluyor. 15-20 yılsonra içecek su bulamayacağız belki. Tarım yapılamayacak. Bunlar nedemek? 6.5 milyarın üstünde nüfus 20 milyar olursa ne olacak? Bu dünyakimseye yetmeyecek, sistemler farklı bir yere varacak. Belki o zamandiyecekler ki, 20 sene çocuk yapamaz kimse. Yapmak istese de yapamaz.Demokrasi farklı şekiller alabilecek belki. Belki diyorum. Şartlaroyunu bozar. Tahminlerimiz yetmez. Geçecek bir buzul dönemindenbahsediliyor. Bu ne demek? Büyük buzul döneminden sonra 600 yıllık birdönem geçiliyor. Bir denge bozukluğu var açıkçası. Nerelere götürecekbu bizi, daha evvel yaşamadık ki bilelim.
Demirel'le 40 yıldır ta...
TEO   | IP:85.99.153.xxx | 2010-01-17 19:41:17
Demirel'le 40 yıldır tanışırız
- Siz Orhan Baba'sınız. Demirel de bir zamanlar babaydı. Söylediğinize göre aranız da bayağı iyiymiş.
- Evet. Ne zaman arasam, "Babam rahmetler ederim," derim. O dabana; "Ne haber Orhan baba?" diyor. Bu muhabbetimiz 40 yıl öncesinden.Babam çok severdi. O zamanlardan beri bir gönül dostluğu vardı.

- Demirel'in döneminde pek huzur bulmadı Türkiye. Cem Karaca da yakınır ya Rap Rap şarkısında; "Yine geldi şapka rap rap" diye.
- Hepimizin eleştirilecek çok yönü vardır. Hele hizmet verenkişiler. Bugün peygamberlere, liderlere bile dil uzatılıyor. Atamıza dadil uzatılıyor. Lenin'e de dil uzatılıyor. Bunlar oluyor. Şanından,kaçınılmaz bir şey. Ne yaparsanız eksiğiniz vardır.

- Demirel'in eksikliği neydi sizce?
- Hepimizin eksikleri vardır ama şuna inanıyorum ki ülkenin başınageçen kim olursa olsun mutlaka devletin iyi olması için çalışacaktır,çalışmıştır. Tuttuğu yol farklıdır, dış etkenlerle farklı şeylerolmuştur, birileri demin söylediğim gibi karıştırmak istemiştir o ayrı.Bütününe bakmak lazım. Bunlar her zaman yaşanan şeyler.

- Abdullah Gül'ün de konuğu oldunuz köşkte.
- Biz sanatçıyız. Sanatçı aydın kişidir, öyle olmalıdır.Dolayısıyla güzel ve iyinin, olumlunun yanındadır. Saygılıdır. Budevlet bizim. Devletin başı çağırmış gitmemek olur mu? Tabii kigideriz. Burada siyasal, kişisel bir görüş farklılığı rol oynamaz.Devletim için giderim.

- Turgut Özal'la da çok iyiymiş aranız. Uzun sohbetler edermişsiniz. Gül ile böyle bir ilişkiniz yok sanırım.
- Özal'ımız da çok iyi bir insandı, çok hizmetleri oldu. RahmetliÖzal'la beş saat, sekiz saat sohbetlerimiz olurdu. Abdullah Bey'leolamadı ama onunla daha farklı olaylarda buluştuk. Ortam olmadığı için,yoksa görüşüyoruz. O da çok değerli biri. Dışişleri Bakanı olduğuzamanlardan beri görevini iyi yapan biri. Önemli olan, ülkeme sahipçıksın insanlar. Temel prensiplere sahip çıksın. En iyi sistem, en çokmutlu eden sistemdir.

- Bu da çok hedonist bir yorum oldu.
- "Geçmiş dündür, yarın meçhuldur, o zaman gün bugündür," diyorÖzdemir Asaf. Bugün en doğru olan gündür. Güzel. Yaradan bize bir ömürvermiş, buna sahip çıkmamız, mutlu olmamız lazım. Mesele budur.

Hülya Avşar çok kikirik
- Hülya Avşar, Türkân Şoray, Hülya Koçyiğit ne kadar star varsabirlikte rol aldınız filmlerde. Tahmin ediyor muydunuz o zaman buinsanların bu kadar ünlü olacağını. Mesela Hülya Avşar?
-Tabii belliydi. Çok güzeldi ve kikirik. Ben ona öyle derim.Kabiliyetli, civa gibi bir genç hanım. Çok severdim. Gelirdi yanağımdanöpecekken ısırır kaçardı. Beni kızdırmaktan zevk alırdı.

- Şimdi film, dizi arkadaşlıkları kolayca aşka dönüşüyor. Sizin zamanınızda da böyle miydi?
- Benim küçük kardeşimdi hepsi. Biz hep öyle baktık.

- Bu sizinle mi, dönemle mi ilgili?
- O dönem öyleydi tabii ama şimdi de öyle olması lazım.
kaynak
http://www.sabah.com.tr/Ekler/Pazar/Rop ... rabilirdim
TEO   | IP:88.249.59.xxx | 2010-01-21 10:13:58
YENİ BİR REKLAM FİLMİ daha çekilecekmiş gönül dostları
orhan   | IP:78.168.242.xxx | 2010-01-21 10:22:37
sen bir garipsin ben bir garip orhan gencebay.hayranlarından biriyim,ama yeterlimi degil.seni yaşatmak isterdim şarkılarınla,hatıralarınla,sanatınla ama kader ne çizdiyse sanki onu yaşıyoruz.bazen de kaderi degiştirebilecegimizi sanıyoruz ve bekliyoruz.hayırlısı neyse o olur.şarkılarını severek,hissederek,yaşayarak söylüyorum.seninle birlikte sarkı söylemeyi çok isterdim.allah sana uzun ömür versin,seni türk halkı olarak çok seviyoruz.SAYGILAR.
TEO   | IP:78.164.31.xxx | 2010-01-21 14:39:27
daha fazla bilgi için http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=222089294078
Hasan - Cevabı bilen adrese mesaj lütf   | IP:88.230.195.xxx | 2010-01-22 13:29:34
Orhan Gencebayın bir şarkısı var onun ismi ayşen mi ? ayşem mi ? önemli hayranlarından cevap bekliyorum hasat_f@hotmail.com
TEO - BASINDAN   | IP:78.168.226.xxx | 2010-01-23 15:54:31
Orhan Gencebay'dan 'mermi' cevabı

İşyerinden bin adet "Magnum" mermisi çalındığı iddialarına Orhan Gencebay"dan sert tepki geldi.

Müziğin duayen ismi Orhan Gencebay basında art arda çıkan müzik şirketine hırsız girdiği yönündeki haberlerin eski haberler olduğunu açıkladı.

ATTIĞIMI VURURUM

Haberde iddia edildiği gibi 'Magnum' marka ruhsatlı tabancısına ait bin mermi çalınma durumun da gerçeği yansıtmadığının altını çizen Gencebay, iddialara açıklık getirdi. Gencebay; "Ben ruhsatım olsa da silah taşımayı sevmem. Devlet yılda 200 mermi veriyor. Bizde kullanan olmadığı için bir miktar kalmış. 1000 mermi çalındığını iddia etmişler. Ne bu ya cephanelik mi? Savaşa mı gidiyoruz? Uyduruyorlar. Silaha dededen kalma merakmız var. Silahşör değilim ama attığımı da vururum" dedi.


KAYNAK:www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=222089294078
ÇİLEKEŞ GİRL   | IP:78.177.56.xxx | 2010-01-23 17:39:16
BABALARIN BABASI ÖMRÜN UZUN OLSUN İĞŞALLAH turp gibisin maşaallah e adamların başka işi yok babam asılsız haberlerle uğraşıyolar hoş senden başka insan mı yok şu medyada anlayamadım gitti e çok seviliyorsun babam ne yapsınlar senin kadar sevilen bir sanatçı nerden bulcaklar neysem babam sen boşver onu bunu 700 bin liranı ye doya doya bak geçen ne güzel yaptın rakı balık dostlarınla sevdiklerinle eylendin devam et HELAL OLSUN saygılar çilekeş girl
SİLİFKELİ HAYRANIN   | IP:81.215.162.xxx | 2010-02-01 20:01:39
Baba Sen de Haklısın..
TEO   | IP:78.166.158.xxx | 2010-02-07 21:56:06
20 Şubat'ta Başbakan Erdoğan ile "˜Demokratik açılımı' konuşacak sanatçılardan Orhan Gencebay "Sorunlara sanatçı duyarlılığı ile yaklaşacağız""ˆderken Yılmaz Erdoğan da "İsterse bize yandaş damgası vursunlar yine de destekliyorum" dedi
KRALLL50   | IP:78.168.224.xxx | 2010-02-08 14:37:17
ÖMRÜN UZUN OLSUN
HAYAT - RULES   | IP:78.187.86.xxx | 2010-02-08 14:51:02
BİZİM HAYATIMIZ BİTMİŞ ÇOKTAN, BİR ANLAMI KALMAMIŞ TA, SENİN ÖMRÜN UZUN OLSUN ŞARTLAR NE OLURSA OLSUNNNN... ide:
murat - seni seviiyorum   | IP:85.108.141.xxx | 2010-02-09 18:42:30
allah başımızdan eksik etmesin.biz seninle büyüdük lütfen nezle bile olma orhan abi
hitgazeteler - geceler   | IP:85.96.214.xxx | 2010-02-13 22:21:04
Bu gönülde bir akşam
Sabah olmayabilir.
Veda edeceksen et zaman kalmayabilir.
iddaakulubu - Sen........   | IP:85.96.214.xxx | 2010-02-13 22:29:31
Öyle tatlı bir belasın,
Ne gerçeksin ne yalansın,
Ağlatırken güldürürsün,
Derdi neşeye katarsın,
Aşık olmam derken büyük konuşmuşum,
Frakında olmadan ben sana aşık olmuşum..
ulusalvideo - Akşam Güneşi   | IP:85.96.214.xxx | 2010-02-13 22:34:10
Batarken ufukta bir akşam güneşi,
Bırakıp gitmiştin beni sen sevgilim,
Yıllar yılı oldu hala dönmedin geri,
Ne olur dön bana akşam güneşi..
Necati - Yalnızlık...   | IP:78.187.86.xxx | 2010-03-21 11:56:01
İlgisizlikten, site yabancı otlarla dolmuş. Yukarıda yazanların siteyle ne ilgisi varsa. Zavallı site...
TEO   | IP:88.254.67.xxx | 2010-04-05 22:19:51
Ateşi su bildim göz göre göre Aklım zavallıydı duyguma göre Bahtına şükretti "Mecnun" bin kere Ağlarsın düştüğüm çölleri bilsen
TEO - NİSAN 15   | IP:88.254.67.xxx | 2010-04-05 22:21:42
ALBÜMÜN BU AY ÇIKCAGI HAKKINDA SÖYLENTİLER VAR.AMA YİNEDE BELLİ DEĞİL
[S]HEAVEN - ACI_MA_SIZ HAYAT...   | IP:78.187.86.xxx | 2010-04-08 10:31:51
YALNIZLIK...
TEO - Bebek'e Dev Çıkarma   | IP:188.3.69.xxx | 2010-04-08 15:44:57
Ajda Pekkan, Seda Sayan, Orhan Gencebay ile Sevim Emre, Bebek'teki bir mekanda buluştu...

Yakın dostluklarıyla bilinen Ajda Pekkan, Seda Sayan, Orhan Gencebay ve hayat arkadaşı Sevim Emre'nin önceki akşamki buluşma adresi yaz aylarının en gözde semti Bebek oldu. Yedikleri akşam yemeğinin ardından kahve keyfi yapan ünlü isimler, kahkahalarıyla etrafa neşe saçtı. Bu arada Süperstar için güzel başlayan gece; aracına kesilen 62 TL'lik park cezası yüzünden sıkıntılı bitti.
Sadece kayıtlı; kullanıclar yorum yazabilir!

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

Son Güncelleme ( Pazar, 10 Ocak 2010 )
 
< Önceki   Sonraki >

Anketler

"Berhudar Ol" Albümünü Nasıl Buldunuz ?
 

Facebook Grubumuza Tüm

Kral Hayranları Davetlidir.

Linke Tıklayıp giriş yaptıktan

Sonra katıl düğmesine tıklayınız.

Googlede Arama

Önemli Duyuru : 

Sitemize Üye Girişi Yapamayan

Gönül Dostlarımız Lütfen

www.kralorhangencebay.com

adresini kullanınız. 

Güncel

Müzik Haberleri

Kimler Sitede

Şuanda 18 misafir ve 2 üye bağlı
  • scunnysuiggek
  • ayvalık

Toplam Kullanıcı

7727 Kayıtlı
5 Bugün
11 Bu hafta
38 Bu ay
En son: scunnysuiggek

Ziyaretçi İstatistikleri

Bugün540
Dün763
Bu Hafta540
Bu Ay4336
Toplam1073922

Güncel Haberler

Orhan Gencebay Hakkında En Kapsamlı Web Sitesi.

Sponsor Reklamı Kapat